Fonti di Caldane

A fonte termale di Caldane si trova à u Domaine Rosa di Caldane.
Questu hè situatu vicinu à Sartè, accantu à Santa Lucia di Tallanu, in un locu naturali trà dui muntagni, à circa 200 m d'altitudine è vicinu à u fiumu Fiumicicoli. U duminiu include i bagni di Caldane chì offrenu a so acqua sulfurosa da a surgente, ma dinò una residenza d’alberghi, è ancu un bar ristorante.
Origine di i bagni
A surgente hè cunnisciuta dapoi l'epica rumana, hè mintuvata da u vescu Giustiniani di Nebbiu à u XVmu seculu. À u principiu di u seculu passatu, era usatu da l'abitanti di a regione cum'è un bagnu termale. E donne lucali apprufittavanu di st'acqua calda è sulfurosa per lavà a so robba.
U vechju mulinu alimentatu da l'acque di u Fiumicicoli hè di u XVIIImu seculu.
A prima evidenza di u sviluppu di u situ data da u rapportu di u duttore Zuccarelli in u 1931.

Fonte termale
Di origine geotermica, l'acqua di u duminiu Rosa de Caldane hè spinta da i gasi naturali è surghjenu da u fondu di u bacinu.
Questa acqua, pocu sulfurosa, cù proprietà curative, esce à una temperatura di 37 ° / 38 °. Hè ricunnisciutu per e so virtù terapeutiche è rilassanti. Grazie à a silice chì cuntene, hè ideale per e malatie di a pelle è di l'osse, è ancu per i sinus, a gola, l'arechje è diverse inflammazioni. A Fonte hà un flussu di circa 5000 à 8000 litri per ora.
L'acqua in u bacinu hè stata rinnuvata naturali per seculi è senza interruzzione, chì permette di mantene a so purità. In mezu à a natura, hè u Bacinu custruitu cù blocchi di granitu. Hè assai cunsigliatu di rispettà a durazione massima di u bagnu fissatu à 20 minuti, una volta è per ghjornu.
Siccomu u fondu di a piscina hè di sabbia, è cusì chì l'acqua mantene a so chiarezza, hè pruibitu di tuffà, saltà, natà, questu per u cunfortu è a tranquillità di i bagnanti, chì ponu megliu rilassate è gode di i benefici di l'acqua.

